duminică, 4 noiembrie 2012

Sfaturi de optimizarea paginii pentru o clasare mai buna

Ai devenit blogger si vrei ca articolele tale sa fie citite, sa fie cat mai bine clasate si sa iti aduca si ceva trafic pe blog, dar asta fara sa ai mare experienta in acest domeniu? In acest articol iti voi prezenta 12 metode de optimizare a posturilor pentru o mai buna clasare in rezultatele cautarii. SEO (search engine optimization) este procesul de obtinere a unei clasari cat mai bune in rezultatele cautarii de catre blog / site / post. Acesta poate fi impatit in 3 directii: on – site optimization, off – site optimization and social media marketing. Astazi voi vorbi despre metoda SEO “on – site optimization”.

Cuvantul Cheie (keyword)

Cand scriem un post trebuie sa ne axam pe un anumit cuvant cheie – un cuvant sau o fraza pe care credem noi ca ar fi tastata de cineva in motorul de cautare.

Cum aflam care cuvant cheie ar trebui ales? Exista doua metode:

a. Folosim instrumentul Google Adwards pentru a afla cate persoane cauta un anumit cuvant cheie pe internet, si cu cat mai multe cautari cu atat mai bine. (25,000 cautari pe luna ar fi decent)
b. Putem afla cum mai multe persoane claseaza un cuvant cheie mergand la Googe Search si tastand cuvantul cheie in bara de cautare pentru a vedea cat de multe rezultate vor aparea.

12 sfaturi de optimizarea paginii pentru o clasare mai buna

1. Includerea cuvantului cheie in titlul postului

Titlul atrage prima data atentia motorului de cautare dar si a vizitatorilor. Este primul lucru pe care oamenii il vad in SERPs (search engine results pages), atragandu-le atentia pentru a accesa link-ul. In afara punerii cuvantului cheie in titlu este si pastrarea lungimii titlului cat mai mica dar cat mai descriptiv. Lungimea de 60 -70 caractere este optima pentru afisarea in pagina de cautare.

2. Introducerea cuvantului ceie in titlurile si subtitlurile postului.

Facand acest lucru, impactul cuvantului cheie asupra rezultatelor cautarii se va simti considerabil.

3. Bold, italic, subliniat.

Actionand cu aceste 3 elemente asupra cuvantului cheie, nu faceti altceva decat sa scoate in evidenta cat mai mult subiectul postului si sa il faceti si mai usor de inteles.

4. Includerea cuvantului cheie in prima si ultima propozitie. Acest lucru nu va avea un impact direct asupra clasarii, dar este o miscare strategica nu doar includerea cuvantului cheie dar si pastrarea unei propozitii descriptive cat mai bine posibil. De retinut insa, continutul trebuie sa se adreseza cititorilor ci nu motoarelor de cautare.
 5. Includerea cuvantului cheie in tagul alt-text la imagini Tagul alt-text ar trebui sa reprezinte imaginea.
6. Atentie mare la densitatea cuvantului cheie Repetarea abuziva a cuvantului cheie este penalizata de Google. Asa ne explicam si update-urile dese ale algoritmului Google. Ar trebui sa pastram un procentaj intre 2% si 4%, altfel riscam sa fim penalizati. O spun din propria experienta. Pentru scurt timp am avut articolul in top, apoi am ajuns pe pagina 5. Ceea ce nu e prea amuzant.
 7. Folositi cuvinte care au ceva in comun cu cuvantul cheie Google extrage estenta unui text prin identificarea si contextualizarea cuvintelor cheie. Un exemplu ar fi, sa folosim in acelas context “smartphone”, “Android Jelly Bean”,”Super AMOLED” si chiar “iPhone 4S” pentru un articol care are ca fraza principala “Samsung Galaxy S3“.
8. Sinonime pentru cuvantul cheie Principiul ar fi aproximativ la fel ca si la punctul 7.
9. Link-uri pe cuvintele cheie – anchor text
10. Optimizarea cuvintelor in descrierea meta Descrierea meta este cea care apare sub titlu si link in rezultatele motorului de cautare. Acum intelegeti de ce este asa importanta.
11. Includerea cuvintelor cheie in URL-ul paginii
12. Multe cuvinte, o buna navigare, putina reclama Nimeni nu si-ar dori sa gaseasca o informatie incompleta, un text lung care devine obositor fara spatii intre paragrafe, sau o pagina plina cu reclame de care nu poti sa scapi in 30 de secunde.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
1